Luie zondag

20 november 2016 - Tambon San Pu Loei, Thailand

Vandaag heerlijk gelezen en wat een absolute aanrader!!

'Als je dat zou vragen, zou ik het doen,' zei hij ten slotte, me recht aankijkend. Ik sloeg mijn ogen neer. Tot op de dag van vandaag vind ik het moeilijk om mensen als Hassan recht aan te kijken, mensen die elk woord dat ze zeggen menen.
'Maar ik vraag me af,' voegde hij eraan toe, 'of je me ooit zou vragen zoiets te doen, Amir agha.' En daarmee stelde hij mij zomaar ineens op de proef. Als ik een spelletje met hem wilde spelen en zijn loyaliteit op de proef stelde, zou hij met mij een spelletje spelen en mijn integriteit op de proef stellen.
Ik had er spijt van dat ik dit gesprek begonnen was. Ik glimlachte geforceerd. 'Doe niet zo stom, Hassan. Je weet best dat ik dat niet zou doen.'
Hassan glimlachte terug. Alleen zag zijn glimlach er niet geforceerd uit. 'Dat weet ik,' zei hij. En zo zijn mensen die alles menen wat ze zeggen: ze denken dat anderen dat ook doen.

De Vliegeraar van Hosseini Khaled, in één ruk uitgelezen. Indringend, emotioneel, rauw, ontroerend, meeslepend en verbijsterend.

Verder m'n verblijf voor volgende week geregeld eindelijk :). Het is Koh Chang geworden, nu alleen nog even het vervoer in orde maken. Eigenlijk helemaal geen zin om nog op pad te gaan maar misschien moet er wel wat te eten en koffie komen... Ach, het is nog geen 16.30, nog lekker ff lui zijn..... ;)

1. Yvonne de Nies:
    20 november 2016
    Vandaag een mooie uitspraak gehoord: als je niets nieuws meer leert ben je dood.
    mam