Nieuwe week

21 november 2016 - Tambon San Pu Loei, Thailand

De kop is er weer af. Vandaag begonnen met de Shiatsu, gericht op hoofdpijn. En uiteraard zijn die punten op het hele lichaam terug te vinden dus benen en armen worden ook meegenomen om af te sluiten met een hoofd/gezichtsmassage. Ook een aanrader als je géén hoofdpijn hebt!

We zijn met z'n drieën, het meisje uit Hong Kong, ik zei de gek en er is nog een Amerikaanse bijgekomen, nagenoeg privéles dus. Voor de lunch hebben we weer een heerlijke Pad Thai gehad waar nog meer dan genoeg van over was dus rara wat zit ik op dit moment te eten :). Biertje erbij... t kon minder zeg je dan op z'n Drents geloof ik.

Woensdag komt de Duitse van de eerste 2 weken nog een paar dagen terug voor de kruidenstempels, gezellig. Morgen gaan we na de les naar een winkelcentrum, hier in de buurt waar ze heel veel en heel goedkoop massage tools hebben... ik moet er alleen wel rekening mee houden dat het in m'n backpack moet passen haha. Ook gaan we ergens deze week nog weer een keer met z'n allen (inclusief Mac en z'n familie) naar the Organic Farm, weer heerlijk eten... ik denk dat ik minstens een kilo of 3 zwaarder terug kom.

Het boeken van m'n vlucht zaterdag naar Trat wilde online maar niet lukken dus daar heb ik vandaag even hulp bij gekregen om het telefonisch in orde te maken. Zelfde zou zomaar kunnen gebeuren met m'n ticket naar Keulen maar aangezien iedereen hier zo ontzettend behulpzaam is maak ik me daar geen zorgen om. Komt goed. Bij alles wat eventueel niet helemaal goed (of gewoon fout) gaat roepten de Thai: It happen (de s wordt niet uitgesproken). En inderdaad, fouten worden gemaakt, dingen lopen wel eens anders, dat gebeurt, maar het wordt ook gewoon weer opgelost.

Tussendoor druk appverkeer. De groep mag dan uitgewaaierd zijn, contact is er wel. Vooral de beelden van de Fransman die deze week al op een eiland zit zijn jaloersmakend maar mijn tijd komt nog. De Argentijnse stuurt net ook een happy picture van al net zo'n bounty eiland, hartstikke fijn. De Nieuw-Zeelandse heeft gisteravond haar broer opgepikt van het vliegveld en brengt een paar dagen in Bangkok door voor ze waarschijnlijk ook naar de eilanden afzakt dus wie weet gaan we elkaar nog zien, zou leuk zijn. We kunnen het ontzettend goed vinden maar helaas is een ticket naar haar nou net het duurste..maar wel weer een land om ook nog te bezoeken. Al die mogelijkheden.... geweldig!

Vandaag was een relatief koele dag, ook wel lekker om een dag niet constant nat te zijn. De ventilator is nu voor de temperatuur dan ook niet echt nodig maar ja, die muggen hè.... Jeffrey, ik ben erg blij met je broek, dat lijkt de enige te zijn waar ze minder snel doorheen prikken. Desondanks, hoe laat ik ook opblijf, hoe vroeg ik 's morgens ook opsta (meestal rond een uur of 6), een trui of iets dergelijks is niet nodig, sarong omgooien en klaar, je zou eraan kunnen wennen. (maar dat is makkelijk gezegd in het 'koele' seizoen)

1. Saskia:
    22 november 2016
    Lieve Shirley,
    Zo te lezen (en te zien: leuk, al die foto's ) vind je tot nu toe wat je hoopte te vinden - en nog meer. Heerlijk voor je! Nu verder lekker genieten van de volgende fase van je reis. Ben heel benieuwd naar je nieuwe skills, en maak als je weer terug bent snel een afspraak! Liefs, Saskia
  2. Shirley:
    22 november 2016
    Klopt helemaal Sas. En het leuke is ook dat je bij al die technieken, rekkingen, strekkingen, drukpunten enz enz meteen bedenkt oh, hey, dat zou wel es goed kunnen zijn voor die, dat wel voor die, of hey, die zou goed zijn voor die maar hoe kan ik dat dan toepassen met die probleemknie. Het maakt heel inventief :). We gaan samen op ontdekkingstocht... tot (relatief) snel x