La kxn (la kon oftewel; dag...)

7 december 2016 - Bangkok, Thailand

Maandagmorgen liep om 4.30 de wekker af. Je moet in Bangkok tenslotte rekening houden met het verkeer dat echt goed vast kan staa... en dat nu niet deed natuurlijk waardoor ik ruim 3 uur voor vertrek op het vliegveld aankwam. Ondertussen weer een leuk gesprek met de taxichauffeur gehad. Wat zijn het over het algemeen genomen toch vriendelijk, geïnteresseerde, leuke mensen.

Security nam weer veel tijd in beslag en ondanks dat, heeft er niemand naar m'n (lege) bidon gekeken... willekeur... Het vliegtuig vertrok een kleine 10 minuten later dan gepland maar kennelijk hadden we wind mee want we landden een klein kwartier eerder dan verwacht. Prima vlucht, niks op aan te merken al ben je halverwege echt wel blij dat je af kan gaan tellen :)

Het vliegveld in Keulen in uiteraard prima geregeld al heb ik me toch even afgevraagd waarom ze een vliegtuig uit de tropen nou net níet aan een slurf zetten en een vliegtuig uit Istanbul (zo'n 10 graden) wel... Ach, die paar meter naar de bus zijn wel overkomelijk en bij de bagageband kun je je winterjas wel weer uit je trolley vissen. Dan is het de hoogste tijd voor ee bakkie en weer even frisse lucht na zo'n 15 uur opgesloten te hebben gezeten. En wat een mazzel dat ik die tijd nam! Bij de automaat voor de treinkaartjes trof ik een Nederlands stel dat hun vlucht vanuit Istanbul die ochtend naar Dusseldorf had gemist en nu dus op Keulen aankwam en naar Dusseldorf moesten omdat de auto daar geparkeerd stond. Lang verhaal kort, ik kreeg heel vriendelijk aan lift aangeboden en werd rond 22 uur thuis voor de deur afgezet.

Ondanks dat het voor mij 6 uur later was heb ik nog heel gezellig een uurtje of 3 zitten bijkletsen maar daarna prima geslapen en gisteren dus ook niet echt het gevoel van een jetlag gehad. Wel is het nog even teveel gevraagd om de draad van het normale dagelijkse doen zomaar weer op te pakken en waarom zou ik ook. Na het aanwaaien van deze en gene was het toen ineens vannacht 5 uur terwijl de wekker om 8 uur afliep... dat was misschien iets minder handig maar wel reuze gezellig! Ook vandaag dus nog even niet over tot de orde van de dag. Morgen weer een dag...

Het was fantastisch, ik heb een schat aan ervaringen, belevenissen, herinneringen en mooie contacten opgedaan en op veel terreinen ontzettend veel geleerd. Op naar het volgende avontuur, wat en/of waar dat ook mag zijn!

1. Karin:
    7 december 2016