Laatste eilanddag

2 december 2016 - Tambon Ko Chang, Thailand

Gemengde gevoelens.. zo'n eilandvakantie is toch leuker om samen te doen ook al is er genoeg aanspraak en genoeg te zien/doen maar toch anders dan een cursus of cultuur. Aan de andere kant is het hier wel zálig! Morgen weer reizen dus of ik morgenavond nog zin heb Bangkok te gaan verkennen ga ik dan wel zien. Voor zondag weer genoeg tips gekregen, dat wordt een lange dag als ik alles wil doen :)

Vanmorgen na het ontbijt maar vast m'n spullen zover ingepakt. Vast uitgekiend wat in handbagage en wat niet moet zodat ik van het weekend niet weer alles overhoop hoef te halen. Kleding voor zondag en de laagjes kleding voor maandag zitten in de handbagage dus ik hoef alleen m'n toiletspullen uit m'n backpack te halen voor ik weer van alles in kan leveren. Die volkomen willekeur is wereldwijd en heeft niets met de 'Thai way' te maken en zelfs niet alleen met veiligheidsmaatregelen. 'Gewoon' maar accepteren dus.

In de tuin werden vandaag de palmen gesnoeid. Erg leuk om vanuit je hangmatje te bekijken en wat is die man toch handig met het in en uit die bomen klimmen (zie video's). Veiligheidsmaatregelen kennen ze wat dat betreft trouwens niet. Wel leuk dat ze de kokosnoten die eruit kwamen bij iedereen langs brachten. het zijn weliswaar niet de soort kokosnoten die het lekkerst zijn voor consumptie maar toch zeker best smakelijk. En het is natuurlijk hartstikke leuk het sap zo uit de noot te kunnen drinken en dan nog even langs gaan om m in stukken te laten slaan zodat je het vruchtvlees op kunt eten. Nog even m'n Italiaans geoefend met de twee Italianen... ik pak het thuis snel weer op!

20161202_12135120161202_121340

Een Duits stel dat afgelopen zaterdag een scooterongeluk hadden gehad en dus niet echt uit de voeten konden (hechtingen enzo) hadden maar voor een paar nachtjes geboekt en konden helaas gisteravond hier niet terecht dus hebben de nacht bij de buren doorgebracht. Tot hun grote blijdschap konden ze vandaag weer wel terecht aangezien de kamers bij de buren weliswaar erg mooi waren maar erg stonken en het stikte van de kakkerlakken. Morgen gaan de hechtingen er weer uit en hebben ze nog tot donderdag om vakantie te vieren. Vrijdag een dagje Bangkok voor hen en dan ook zaterdag weer op huis aan. Zo'n ongeluk kan je reislust aardig verstoren.. Ondertussen, hoe lief ook, maar even een hond van m'n voeten geduwd, daar is het toch echt te warm voor ook al is het vandaag bij vlagen dan wat bewolkt. Trouwens, ik geloof dat het weer snorkeltijd is, nu kan het nog...