Paradise Island

28 november 2016 - Tambon Ko Chang, Thailand

Koh Chang schijnt niet eens het mooiste eiland te zijn maar allemachtig wat is dit al mooi! Vanmorgen de dag begonnen met zwemmen, ontbijten, weer wat zwemmen, beetje rondschommelen in één van de hangmatten (je kunt kiezen of je in de zon of de schaduw wilt bungelen) aan de diverse palmbomen. Zodra je de zee een stukje in zwemt en je kijkt links, een prachtig ander stukje baai, kijk je rechts ook al zo'n magnifiek stukje baai, draai je je om om terug te zwemmen kijk je rechtstreeks tegen de bergen aan. Wat een geluk dat ik niet hoef te kiezen wat ik het mooiste vind! Geen idee ook welke foto ik hier nou bij moet plaatsen eigenlijk, kies er zelf maar een uit het album Maandag 28-11 :)

Na een lekkere douche me klaargemaakt om op pad te gaan. Een aardig stuk van het eiland bekeken van achterop de scooter. Wat zo door de bergen best een uitdaging is, zelf rijden is minder eng ;) voordeel is wel dat je goed om je heen kunt kijken naar die geweldige natuur! Eerste stop was een reggaetent met een zeer diverse klandizie maar wel zo cliché als je maar kunt bedenken inclusief dikke joints her en der. De mango shake was werkelijk zalig maar het allermooist was het uitzicht.

20161128_134550

Na van zowel het drankje als het uitzicht genoten te hebben weer wat bergen getrotseerd (toch jammer dat je van achterop een scooter geen foto's kunt nemen..) om te lunchen op weer een ander paradijselijk plekje. De Thai hebben blijkbaar weinig gevoel voor het masculine ego gezien de beker die m'n gezelschap kreeg :) We hebben er smakelijk om gelachen. Het restaurant lag aan het eind van een soort pier op palen met wederom een magnifiek uitzicht:

20161128_14521320161128_145223

Voor de broodnodige spijsvertering weer over de bergen via bochtige weggetjes met slecht wegdek richting strand gegaan. Zwemmen in zee is alsof je een enorme badkuip tot je beschikking hebt want fris kun je het water niet noemen, wel erg lekker. Zwemmen maakt natuurlijk weer dorstig dus tijd voor een biertje. En daar heb je echt geen haast mee bij zo'n uitzicht. Op het moment dat de zon begon onder te gaan barstte het geluid van de cicaden weer los, werkelijk af en toe oorverdovend maar zodra het donker is is het stil, heel bijzonder. Tijdens de zonsondergang lekker veel foto's genomen al doen ze de werkelijkheid natuurlijk weer geen eer aan. Ondertussen werd de BBQ op het strand vlak voor ons in orde gemaakt en wat zag het er allemaal weer lekker uit en wat rook het lekker. Ook wat eten betreft zit je hier super.

20161128_175755_Richtone(HDR)

Al met al dus zoveel moois gezien vandaag, ze relaxed geweest, zo kan ik nog wel een paar dagen door komen. Vanmorgen wel besloten toch zaterdag richting Bangkok te gaan en zondag de Chatuchak markt en het paleis te bezoeken, vochtige hitte of niet, ik vind dat ik dat niet mag overslaan.

Mam, ruim 9000 km en 6 uur tijdsverschil maken geen verschil, in gedachten ben ik bij je en ik bestel zo een lekkere, verse pina colada, dikke knuffel XXX

1. Hannie janssens:
    28 november 2016
    Shirley ik word emotioneel van je verslag en ik voel je blijheid. Heerlijk dat je er zo van kan genieten. Wel dapper hoor dat je dit allemaal durft te ondernemen. Ik geniet van je verhaal en de foto's. Tot het volgende verhaal.
  2. Shirley:
    28 november 2016
    Ik hoop dat het een positieve emotionaliteit is X. Niks dappers aan hier in Thailand hoor, zo vriendelijk, veilig en behulpzaam! India zou ik ook graag bezoeken maar daar zal ik een reismaatje voor moeten zoeken... Wat een volgend verhaal betreft: I'll be back :)