Kan nooit goed zijn / Wonderlijk mooi

27 november 2016 - Tambon Ko Chang, Thailand

Toen ik boodschappen ging doen mezelf ook maar es verwend met een pedicure behandeling. Zonder gebruik van mesje of boor. Kan nooit goed zijn, gezien het prikkelende licht bijtende gevoel zat er een flinke hoeveelheid acetylsalicylzuur in het goedje dat ze er tussendoor steeds weer opsmeerde maar met het gewenste resultaat, m'n voeten zijn weer poezelig zacht :). Wel heb ik het nu alweer voor elkaar 2 splinters in m'n voeten te hebben, ja truttebol, loop dan ook niet met je blote voeten een houten steiger op :p

Na lekker een poosje gezwommen te hebben lig je dan zalig te schommelen in de zon in je hangmatje tussen de palmbomen.

20161127_143730

Met alleen het geluid van de vogels en de golfslag (video). En dan trakteert je geest je zomaar op allemaal mooie beelden van herinneringen. Als klein kind met mama naar Kijkduin, eventueel met andere moeders en kinderen, in m'n jeugd met of zonder vrienden(groep), later met m'n eigen kinderen. Frankrijk in het donker, beetje flikflooien, Kroatië, vooral nadat het eindelijk droog werd, Spanje, Vuerteventura. Frankrijk toen de jongens klein waren, vooral de uurtjes met z'n drietjes nadat Mitchell met een steentje op de nieuw auto had getekend...Turkije na een belabberde zomer waar de zee je huid uitbeet en je om 17 uur je winterjas moest aandoen. Ameland, waar ik m'n eigen ceremonie met pap had, Egypte, zowel op de boot als aan het strand waar het zand veel te heet was om  op te lopen, weer Turkije, weer een boot, Terschelling, koud maar mooi en fijn. Dat alles en meer krijg je zomaar als een soort diavoorstelling voorgeschoteld.

20161127_142144

Je geest is heel krachtig en wonderschoon of afschuwelijk, afhankelijk van de beelden en gedachten die opkomen. Gebruik haar met zorg. Hoe 'zen' klinkt dat? :)

Ondertussen zijn er hier 2 gaan snorkelen, straks meteen maar even vragen of het de moeite waard is.Nu geloof ik eerst nog maar even lekker zwemmen voordat ik een koud biertje bij de supermarkt ga halen, das goedkoper dan hier én ik heb weer even een wandelingetje anders word ik wel erg lui en het geld dat ik bespaar kan ik weer aan het eten uitgeven ;) Ik heb me nu al voorgenomen zeker nog eens terug te komen in Thailand!