Schiphol / Sheremetyevo

27 oktober 2016 - Solnechnogorskiy rayon, Rusland

Ik ga het maar niet over de securitychecks hebben die een vals veiligheidsgevoel opwekken :/ Laten we het erop houden dat veel dat niet zou moeten kunnen wel degelijk kan zeg maar, vooral als het per ongeluk gaat. Inchecken en boarden ging allemaal mooi soepel en vlotjes. Het leek er een poosje op dat we naar Moskou zouden gaan rijden maar nee, de airbus deed toch ook nog z'n naam eer aan. Wel deed de vlucht vrij regelmatig denken aan het Brusselse wegdek...

Desondanks keurig 4.24 uur geland lokale tijd. Nu, nog geen half uur later, ben ik alweer door de security van de international transfers, heb alles al doorgelopen, een kop zwarte thee voor me, die echt zwart is, omdat er geen fatsoenlijk koffie te krijgen is hier. Werkelijk geen flauw benul wat ik ervoor betaald heb :). Laptop en telefoon hangen netjes aan de stroom, je mag niet alleen het vliegveld niet af maar ook niet uit dus een frisse neus kan ik op m'n buik schrijven, kortom... het gaat een héél lange dag worden :p Jammer dat het donker is. Zelfs in het donker lijkt Moskou een imposant grote stad te zijn waar ik best rond zou willen kijken, toch maar eens zien of dat voor de terugreis nog te regelen valt al zal het visumtechnisch lastig worden denk ik. Als iemand om een praatje verlegen zit: ik heb alle tijd ;)

1. Nicole:
    27 oktober 2016
    Stap 1 is gezet! Fijn dat de reis gelukt is en je nu de heeeeeele dag naar buiten mag kijken. Toevallig weet ik dat je behalve een 'paar' boeken (mits ze niet in je koffer zitten) ook nog een geheimzinnige mysterieuze envelop onderin je tas hebt zitten...
  2. Shirley:
    Alle boeken zijn bereikbaar :). Naar buiten kijken word je niet echt vrolijk van (natte sneeuw, beetje naargeestig), dus ik heb me eerst maar even een zwerver gevoeld, languit op de stoelen, volkomen normaal trouwens als ik zie hoeveel het gedaan wordt. (Soms blijken de vreemdste dingen ineens normaal, bijzonder he) Inmiddels envelop geopend... boodschap is binnen X (en ik lijk alleen maar een groter watje te worden)