Acclimatiseren

29 oktober 2016 - Tambon San Pu Loei, Thailand

Na de douche en koffie vanmorgen toch nog even gaan liggen, anderhalf uur heerlijk geslapen en toen aan de wandel gegaan. Ook hier net als in Bangkok veel geur maar wel van een geheel andere orde :). Kruiden en kookgeuren maar ook bijvoorbeeld jasmijn. Waar de geur van jasmijn me aan Egypte doet denken doen de mensen dat absoluut niet! Er wordt weliswaar net zo weinig/slecht engels gesproken maar de mensen zijn heel behulpzaam en vriendelijk zonder opdringerig te zijn. Het is wel heel komisch dat ze je dingen willen vertellen en hun uiterste best doen dit in heel rustig duidelijk Thais te doen... alsof je het dan wél verstaat :).

Veel aanwijzen dus maar en maar zien wat er gebeurt, zo ging m'n oma vroeger ook op vakantie, best cool eigenlijk.

Aangezien er geen enkel bord te bekennen is waarop ook maar enigszins een herkenbare letter te vinden is heb ik de doolhofmethode maar aangehouden; steeds rechts aanhouden zodat je op de terugweg het omgekeerde kunt doen. Langs de kant van de weg een soort van pannenkoekje gekocht, was wel 13 cent haha, smaakte lekker en tot nog toe geen gekke reacties. Op de terugweg de markt bezocht waar je heerlijk fruit, groenten vlees vis en heel veel totaal onherkenbare zaken kunt kopen. Vooralsnog maar gehouden op appels, granaatappels en meloen e.d. omdat de echte trek nog moet komen na al het stilzitten. Wel ook een kokosnoot gekocht, loop je dan met je armen onder het sap het ding leeg te drinken onderweg. Straks maar zien hoe ik de rest van het ding ga slopen.

Morgen komen er nog 5 studenten bij dus komende week zijn we met z'n zessen. Vandaag heb ik dus een privé onderkomen, hoe luxe! In koffie thee en water is voorzien, keuken en koelkast zijn beschikbaar dus vanaf morgen ook maar eens zien wat je allemaal kunt maken van al die onbekende dingen die te koop zijn ;)

Vandaag maar niks meer doen. Het is hier inmiddels 17.30 uur geweest. Beetje hangen op de veranda (wat een straf), beetje chatten en surfen en bijkomen en genieten van het feit dat er niets hoeft. Temperatuur is nu heerlijk, de ergste warmte is eraf, de honden komen me af en toe gezelschap houden en ik zit hier eigenlijk helemaal goed (y). Ik kom de avond wel door met af en toe een stukje vers fruit en al.

Inmiddels kennis gemaakt met de enige andere al aanwezige student. Een leuke duitse, Sarah. Ook zij had alles wat anders gepland maar 'er kan veel veranderen in een jaar'. Zij heeft haar diploma al eerder gehaald en is nu terug om te oefenen en de Zen-invloed nog wat meer z'n werk te laten doen.

Nu maar eens gaan slapen, ik deel m'n kamer met (nu weer onzichtbare) kleine gekko's en een verdwaalde mug... toch nog maar weer even met de Deet smeren dus.

1. Karin:
    29 oktober 2016
    Klinkt goed! En dat heb je dan ook dik verdiend na het lange reizen Geniet x
  2. HAnnie:
    30 oktober 2016
    Je gaat het vast geweldig vinden om langs al die kraampjes te lopen. Kijk uit voor het drinken van water. Het fruit is natuurlijk wel goed. Nog veel plezier met al je mede cursisten.
    Tot de volgende keer.
  3. Shirley:
    31 oktober 2016
    Klopt, zowel zaterdag als zondag genoten! Al die onbekende dingen en die sfeer, geweldig :) Water is ruim voldoende voorhanden, no worries x