Filmpje

11 november 2016 - Tambon San Pu Loei, Thailand

Het is gisteravond dus gestaag beginnen te regenen en dat doet het nog steeds. Temperatuur is heerlijk en het is een heel kalmerend geluid :) Vanaf mijn kamer en plekje op de veranda kan ik droog bij de keuken en koffie komen en de honden kwamen me weer gezellig gedag zeggen :) Mac wel uitgelegd dat toen we het er gisteren over hadden dat een zwembad wel erg lekker zou zijn, dit niet precies was wat we bedoelden :)

(zie filmpje)

Het laden van het filmpje nam nogal wat tijd in beslag...

Inmiddels lunchtijd hier en is de regen gestopt. De Argentijnse had heerlijk geslapen op haar massage en werd helemaal heppie wakker, dit weekend zou haar vriend haar ontmoeten op één van de eilanden, om vervolgens haar wereld te zien instorten...Ze had vorige week nog zitten vertellen dat ze 4 weken geleden zo'n fijn gesprek met hem had gehad, volop toekomstplannen, hij wilde volgend jaar met haar trouwen en ze hadden zin in de tijd samen hier in Thailand, laat hij haar een uur geleden weten dat hij niet komt en de relatie niet meer ziet zitten...Waarom doen mensen elkaar dat toch aan? Waarom zeggen ze dingen die ze niet menen? Waarom komt hij niet en werkt aan wat hem niet bevalt? Daar zit ze nu dan, ver weg van huis en familie... daar kan geen massage tegenop :(

Het oefenen gaat goed, de posities en bewegingen zitten er al aardig in. Nu nog werken aan goede sequences om mooie complete massages te krijgen van verschillende duur (1 uur, anderhalf en 2 uur)

20161111_10535920161111_10515620161111_10304320161111_100711

En de lunches (eten in het algemeen) zijn zo vreselijk lekker, ik ga een heleboel dingen thuis zeker ook proberen te maken!

Goedemorgen Nederland, wij gaan weer aan de slag :)

1. Yvonne de Nies:
    11 november 2016
    Op de foto's zien de behandelingen er intensief uit. Wel iets wat in jouw straatje past.Wat ontzettend verdrietig voor je cursusgenootje. Als iemand wist waarom mensen zulke dingen doen konden we misschien eindelijk eens gaan beginnen met de wereld iets te verbeteren. Ik zie het voorlopig niet gebeuren. Je kunt je na zoiets alleen maar voornemen zelf anders te handelen.
    Ik wens je een fijn weekend, mam
  2. Hannie janssens:
    11 november 2016
    Wat doen mensen elkaar toch pijn. Wij hebben vorige week ook al iemand uit de straat op moeten vangen. Dan Kan je maar beter alleen zijn. Jammer dat je groep uiteen valt, ben je net gewend gaan ze weg maar er komen weer nieuwe bij?
    Fijn dat je het heerlijk hebt. Groetjes Hannie en Rinus
  3. Shirley:
    11 november 2016
    Ja de behandelingen zijn zeker intensief. Niet pijnlijk (soms nèt niet) maar het gaat af en toe aardig richting osteopaat. Vooral gisteren en vandaag waren intens, ik voel dan ook van alles in m'n lijf. Zoals Mac zegt: it opens the body. Voelt aan één kant goed, aan de andere kant wat 'rommelig' zowel in spieren, gewrichten als ingewanden. Maar ik verwacht me morgen juist topfit te voelen.
    Ja echt k.. voor haar, ze snapt er geen bal van maar krijgt hem ook niet te pakken om te praten. Dus me voornemen het anders te doen... hahaha ik en niet praten? Uhhh.. ben een dochter van jou en pap hè? ;) Ik zal haar zoveel mogelijk appen, ze kan wel wat support gebruiken. Vooralsnog hebben de 4 'achterblijvers' een rustige avond in de planning en vroeg naar bed aangezien ik met de Francaise morgenochtend om 6 uur weg ga. Waarschijnlijk eten we dan samen morgenavond samen een hapje in Chang Mai voor we hier weer terugkomen en zondag zien we wel. Knuffel X
  4. Shirley:
    11 november 2016
    Wat fijn dat hij/zij jullie had, dat kun je niet beter treffen x. De groep valt (nog) niet uiteen hoor. Die Argentijnse was hier al wat eerder dan wij en dan om te oefenen dus die gaat vanavond weg. Dan brengen 2 van de groep het weekend alleen ergens anders door net als ik morgen dus met de Francaise op stap ga en maandag zijn we weer voor een week compleet. Alleen mijn laatste week zijn we waarschijnlijk maar met z'n 2e. Erkomt er dan een uit Hong Kong, dat is een verdiepende week met Shiatsu en Kruidenstempels. En ja, iedereen gaat dan weer z'n eigen weg. De een gaat naar huis, de ander blijft in Thailand, weer een ander gaat naar Laos, eentje gaat Engelse les geven in Cambodja en daarna Vietnam en ik zie het dus nog wel. Leuk hoor van die reizigers bij elkaar! En je doet genoeg ideeën op...
  5. Joop Huizing:
    11 november 2016
    Shirley Zo te merken ben je goed bezig en zit je fijn in je vel.Ik weet uit ervaring dat Thailand een louterende werking op je heeft Geniet er van en kom herboren weer naar huis Gr Joop
  6. Shirley:
    13 november 2016
    De massages, de mensen hier en het land zijn inderdaad geweldig en liggen me goed, ik doe m'n best, dank je wel.