Just another day in paradise

10 november 2016 - Tambon San Pu Loei, Thailand

Ik zou hier best aan kunnen wennen.

Mijn slaapkamer heeft een hordeur en een houten deur, die laatste is 1x dichtgeweest, dat was toen we echt met z'n allen naar de hot springs waren. Verder staat hij dag en nacht open dus altijd (frisse) lucht en dierengeluiden, okay, en het geluid van de ventilator.En dan iedere ochtend opstaan en koffie drinken op je 'eigen' veranda...en starkjes langzaam de rest wakker zien worden, wat een verwennerij.

Iedere ochtend komen de honden me goedemorgen wensen, erg gezellig. 'Funny' Good Boy laat zich inmiddels maar al te graag aanhalen tot verbazing van Mac, ze zijn schattig

20161109_08261120161109_082537

Ik hoor het geklaag over de kou in Europa, zie de plaatjes met sneeuw en nee, ik kan niet zeggen dat ik het mis.Wie weet komt dat nog maar vooralsnog bevalt het me uitstekend om een sarong om te gooien en gewoon naar buiten te kunnen stappen op ieder tijdstip van de dag en nacht :). Als m'n

Inmiddels al heel wat tips gekregen over plekken die de moeite waard zijn dus ik denk dat ik hier nog maar eens terug moet komen aangezien ik denk dat de financiën me niet toe laten alsnog een rugzak te kopen en het deze trip allemaal te bekijken. Wel ook de grandioze tip gekregen voor een andere vliegmaatschappij met een directe vlucht naar Keulen voor nog geen € 200 dus dat scheelt een paar dagen minstens! Zowel wat geld als reistijd betreft...Maar alles zien gaat uiteraard toch niet lukken. Voorlopig houd ik het nog maar op zoveel mogelijk hier in de buurt bekijken (en dat is veel) en uitzoeken naar welk eiland ik dan af ga zakken.

Geld uitgeven aan Deet oid kan ik ook wel laten want dat lijkt de muggen juist aan te trekken. Ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik me had ingesmeerd en werkelijk nog geen 5 seconden later de muggen van me af moet slaan, ik vrees dat ik de nodige beesten heb dood gemept, niet erg boeddhistisch... Gelukkig is de tigerbalm hier spotgoedkoop en dat werkt heerlijk tegen de jeuk en het ruikt nog lekker ook.

De wijn is hier best te drinken maar belachelijk duur, zelfs voor Nederlandse begrippen, we houden het dus maar op bier. En dat is prima te drinken, net als de Thaise whiskey die niet naar whiskey smaakt. Daar moest ik maar wat van mee naar huis nemen.

Het is hier toch echt een andere wereld. Zo'n gekkenhuis als het verkeer is, toch is er een bepaalde ontspanning. Gisteren zijn we weer gaan lopen naar het dorp omdat er niet genoeg fietsen voor ons allemaal waren. En dan lopen de honden mee. Die lopen constant te dwalen kriskras over de weg (ze luisteren totaal niet, naar niets en niemand in geen enkele taal) maar niemand die zich daar druk om maakt. Auto's, scooters, motors, iedereen remt af en gaat weer verder zonder lelijk gezicht of woord. Ik heb hier helemaal nog niemand boos gezien. Het zal ongetwijfeld vast voorkomen maar het is een uitzondering.

Het is weer een stralende dag hier met weer een heerlijke massage in het vooruitzicht. Morgen gaat de Argentijnse weg maar de rest van de club blijft allemaal de volgende week. Volgende week zal bestaan uit oefenen, oefenen en nog eens oefenen van al het geleerde dus ik ga ervan uit dat het daarna aardig in m'n hoofd zit. M'n laatste week moet ik nog zien wie erbij komen. Go with the flow... zou mooi zijn om altijd zo te kunnen leven maar helaas is onze maatschappij en de mensen daarin daar niet op ingesteld. Dan maar gewoon zoveel mogelijk en wie daar niet mee om kan gaan, dan niet :)