Leerzaam

2 november 2016 - Tambon San Pu Loei, Thailand

Uiteraard weer hard gewerkt vandaag. We blijken posities aan te kunnen nemen die we niet voor mogelijk hadden gehouden, zowel als ontvanger als gever van de massage. Sommige waren behoorlijk zwaar (voor de gever) maar het voelde weer fantastisch. Voorbeeldje:

IMG-20161102-WA0001[1]

Ik ben straks de grootste fan van m'n eigen massages :).En al is het af en toe nog verrekte lastig en kunnen we sowieso nog niet de seguence onthouden, het gaat al wel meer eigen voelen. Morgen werken we het boek voor deze week uit en vrijdag wordt de hele dag oefenen... Vooral morgen dus een lange dag. Vandaar dat we er vandaag voor hebben gekozen niet meer extra te oefenen maar ons na ons marktbezoek bezig te houden met kletsen, allerlei hapjes proeven en meer kletsen, over de meest uiteenlopende onderwerpen. Helaas worden we nu voor het eerst naar binnen gejaagd door de muggen :(.

Zaterdag gaan we met elkaar naar de Hot Springs, lekker de hele dag relaxen en toch ook een beetje een kleurtje opdoen.

Niet alleen leren we ontzettend veel over de massages, pikken we her en der wat zaken op over verschillende culturen, leren we over onszelf maar mijn gevraag heeft al tot grote hilariteit geleid. Gisteren al had ik de Nieuw-Zeelandse een Engels woord geleerd maar vandaag ook de Fransen :D. Blijkbaar gebruiken zij namelijk geen van allen de benaming van de klepel van een (kerk)bel (in Engels clapper en in Frans battant). Zij kunnen nu dus thuis opscheppen dat ze een woord kennen dat 9 van de 10 landgenoten hoogstwaarschijnlijk niet kennen :).

Het constant Engels (met af en toe een vleugje Frans en Duits) praten maakt het af en toe lastig weer terug te schakelen naar het Nederlands waardoor ik al een keer heel stom in het Engels heb zitten appen ;) Je went ook verbazend snel aan de verschillend accenten. Moest ik maandag nog even denken wanneer Mac het had over 'chain leg', inmiddels hoor ik direct 'change leg' en meer van dat soort verschillen. Ook de Fransen kunnen af en toe 'vreemd' uit de hoek komen waardoor de Nieuw-Zeelandse bij hulpzoekend aankijkt haha. Zij is uiteraard altijd prima te verstaan.

Kortom, er zit weer een dag op maar dat voelt héél anders dan wanneer je voor 2 of 3 weken op vakantie gaat... wat een vrijheid!