Warm bad

1 november 2016 - Tambon San Pu Loei, Thailand

Vanmorgen weer verder gegaan met de benen. Uiteraard weer beginnen met het gebed en theorie en dan oefenen, oefen en nog eens oefenen. Wat je hoort en leest zijn de lunches iedere dag weer geweldg dus dat zal ik maar niet iedere dag zeggen :) Maar inderdaad, zálig!

Na de lunch met z'n allen naar de fotograaf dus Mac had al gezegd dat we ons maar wat op moesten doffen voor de foto voor ons diploma. Goed idee Mac.... nog beter idee om dan met de open truck naar het dorp te rijden.... met 80 km p/u .... En hoe je dan je haar weer enigszins getemd krijgt? Werkelijk geen flauw idee hahaha. Laat ik het zo zeggen, ik heb wel eens beter op een foto gestaan en de Nieuw-Zeelandse die voor mij ging en niet echt blij was met haar foto was een stuk blijer toen ze de mijne zag :D We moesten een uurtje wachten tot alle foto's klaar waren en we weer terug zouden gaan. Genoeg winkels in de buurt dus je vermaakt je wel. Nog een leuke massagetool gekocht voor weer bijna niks natuurlijk (ik denk dat ik er nog wel een aantal ga kopen, de keuze is reuze...) en toen een bui ... mijn krulletjes worden steeds kleiner!

Bij terugkomst eerst nog weer even wat geoefend, toen toch eerst maar wat te eten geregeld en gegeten en daarna gewoon fanatiek weer aan de slag.Ik moet eerlijk bekennen dat ik me vreselijk gevleid voel, ze willen allemaal graag met mij werken, dat is toch wel erg leuk. Vandaag met de Nieuw-Zeelandse gewerkt, ook zij is masseur en dat kun je wel merken. Nadat we de hele routine hadden doorlopen hebben we elkaar dus nog even een 'gewone' massage gegeven. Zonder olie weliswaar dus afgesproken dat we dat binnenkort nog eens doen maar dan mèt. Ik verheug me er nu al op.

De Thaise massage is intensief om te krijgen maar ook om te geven, tenminste, in de zin dat je veel in beweging bent met (voor ons) vrij ongebruikelijke bewegingen en houdingen wat af en toe tot grote hilariteit leidt. Iedereen wil elkaar graag helpen het nóg beter te doen waardoor je veel feedback krijgt, dat is erg fijn. Andersom wordt feedback ook heel erg op prijs gesteld dus al je vragen en opmerkingen worden beslist niet als kritiek gezien maar als welkome aanvulling, een verademing. Eén van de francaises heeft me dan ook de afspraak afgedwongen morgen met haar te werken haha. Geen enkel probleem want het is juist fijn om op zoveel mogelijk verschillende lichamen te werken. Eén van de Franse mannen wist meteen te vertellen dat hij dan graag overmorgen wil, oeps, m'n ego is gestreeld ;). Vandaag was best intensief met veel rekkingen ven de benen. Het zal me dan ook niet verbazen als ik morgen wat spieren voel die ik normaal niet voel. Oh, wat echt gaaf is is de 'stop the pulse'. Dit komt in meerdere onderdelen terug en houdt in dat je de bloedstroom als het ware even wat afknijpt om hem vervolgens juist weer helemaal los te laten. Dat veroorzaakt een flinke sensatie in je lijf! Geweldig!

Morgen nog even wat vragen over sommige posities waar we onder elkaar vanavond niet helemaal uitkwamen/zeker van waren en dan weer door met het volgende onderdeel. Ik heb er nu alweer zin in. Het is hier inmiddels 0.00 uur geweest en gezien de intensiteit van de dagen dus tijd om te gaan slapen. De dagen vliegen voorbij...

1. Hannie:
    1 november 2016
    Fijn, dat je het zo naar je zin hebt. Dat je hard moet werken vindje vastwel leuk. Kennelijk val je goed in de groep. Ze willen allemaal met je werken.
    Tot de volgendekeer,
    Hannie
  2. Yvonne de Nies:
    1 november 2016
    Als de komende dagen ook zo intensief zijn dan heb je denk ik als je klaar ben met de cursus nog weken nodig om het allemaal in te dalen dalen. Fijn dat de sfeer zo goed is.
    Over de foto zou ik me maar niet druk maken, het papiertje waar hij op komt is veel belangrijker. De spierpijn moet je maar op de koop toe nemen. Is misschien een reden om aan een van je medecursisten een extra massage te vragen,
    groetjes mam
  3. Shirley:
    2 november 2016
    Ik maak me ook geen zorgen hoor, heb er smakelijk om kunnen lachen :).
    Geen spierpijn, wel voel je dat er heel veel ruimte in je lijf komt, valt dus alles mee. Omdat we zo'n stel fanatiekelingen zijn die ook steeds 's avonds weer oefenen daalt het best snel in eigenlijk maar het is wel heul veul! Loren (de Nieuw-Zeelandse) en ik hebben al afgesproken dat we elkaar zeker vaker een massage geven. Ik heb ook geweldig geslapen vannacht en zij ook, top.