Markt, eten en mensen

30 oktober 2016 - Tambon San Pu Loei, Thailand

Vanmiddag ook kennisgemaakt met een Francaise en een Nieuw-Zeelandse.Grappig dat we allemaal zo anders zijn en toch meer van hetzelfde. Types voor het 'echte contact', het 'wat kunnen betekenen', het 'go with the flow', stukje idealisme en meer van de ongrijpbare (maar essentiële) zaken, afijn, in de ogen van sommigen wellicht ietwat zweverig, niet realistisch. Afgesproken met elkaar naar de markt te gaan en gezamenlijk voor het eten te zorgen.

Markt 20161030_173455

Zóveel eten, zowel ingrediënten als klaargemaakt! Moeilijk kiezen... Na het kopen van wat fruit en wat hapjes die er wel erg lekker uitzien (en ruiken) besluiten we het ons vanavond makkelijk te maken en 'kant en klaar' te kopen. Geen idee wat we nou kopen maar het ziet er lekker uit en ruikt heerlijk. Gezellig gezamenlijk gegeten en natuurlijk veel te veel dus morgen is ook voorzien :)

De vissen die te kopen zijn leven nog en worden nat gehouden, verser kan niet natuurlijk maar het ziet er toch wat zielig uit. Net als de gebakken(?) padden die ik denk ik toch eens ga proberen. De larve of wat het ook was die ik heb geproefd was niet slecht al vond ik de kruiden geloof ik lekker dan het beestje zelf. De markt is er op vrijdag en zondag dus ik heb beloofd vrijdag gamba's te kopen en te koken. De francaise gaat nog gebakken knoflookaardappeltjes maken, als het zo doorgaat kom ik 10 kilo zwaarder terug. Van veel dat te koop is moet ik eerst zien te achterhalen wat het precies is en hoe het klaargemaakt moet worden maar dat gaat vast nog wel lukken. Aangezien de andere studenten, op de Duitse na, vandaag zijn aangekomen, zijn die nu naar bed.

In de Nieuw-Zeelandse heb ik een humorgenoot gevonden, af en toe heerlijk sarcastisch, het was een héél gezellige wandeling! Maar ook de fransen zijn wel te vinden voor een geintje. De meesten blijven 3 weken, ik heb zo het idee dat het mooie, leuke, gezellige, warme weken gaan worden, top.

Morgen dan echt aan de slag, 3 van ons hebben massage ervaring, de rest helemaal niet. Maar met minstens 6 uur per dag oefenen zijn we allemaal binnen de kortste keren doorgewinterd. Maffe uitdrukking in een land waar het rond de 30 graden is ;)

More 'funny':

Vanavond ook kennisgemaakt met een (overigens bloedmooie) Argentijnse. Eerste uitroep: 'Wow, you've got great hair!!' Is toch weer eens wat anders dan: 'Wat zie jij er wild uit' of 'haal jij wel eens een borstel door je haar?' :) Overigens is m'n haar uiteraard de verwachte afro in deze vochtige warmte ;) It's all in the eye of the beholder...

Zo op het oog deel ik m'n slaapkamer vannacht niet. Wel m'n badkamer met een pad haha, geen idee hoe die daar is gekomen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma Zeinstra:
    30 oktober 2016
    Hoi Welmoed,wat een leuk bericht van je gelezen als ik lees wat je daar eet snap ik wel dat je daar wel even aan moet wennen wat leuk dat er ook nog tijdelijk Nieuw- Zeelandse en Franse meisjes zijn.Ik hoop dat het met je werk in het ziekenhuis ook goed gaat.Hartelijke groeten van Oma.
  2. Nicole:
    30 oktober 2016